Türkiye’nin en büyük limanı olacak olan Kuzey Ege Limanı ile alakalı son gelişme ve bilgileri öğrenme adına Bergama Ticaret Odası, 7 Ağustos’ta Ulaştırma Bakanlığı İzmir Ulaştırma Bölge Müdürü Ömer Tekin’i makamında ziyaret etti. Yaklaşık bir saat süren ziyarette, Bergama ve çevre bölgelerin geleceği adına oldukça önemli bilgilere ulaşılmış olundu.

DOĞRU ADI: “KUZEY EGE LİMANI” >>
Söze, yanlış telaffuz edilen “Kuzey Ege Çandarlı Limanı” ismini düzelterek başlayan bölge müdürü Ömer Tekin, yaşanılan ve olası polemikleri ortadan kaldırmak için liman ismi artık “Kuzey Ege Limanı” olarak kararlaştırılmış ve değiştirilmiş olduğunu, sözleşmelerde de isminin bu şekilde geçtiğini belirtti. Limanın, 30 yıllık hayal olduğunu, bu hayalin 15.05.2011’ de temel atma töreniyle birlikte uygulamaya geçilmiş olmasıyla Türkiye’nin en büyük, Dünya’nın ilk on limanı arasında gösterileceğini söyledi.

2015 YILINDA GEMİ BAĞLAMA HEDEFİ >>
Özel sektörün kontrolünde olacak olup, yap-işlet-devret modeliyle hareket edilen limanın 300 milyon liralık altyapı ödeneğinin 230 milyonluk kısmının kamu ödeneği oluşturuyor. Ömer Tekin, 90 metrelik demir kazıkların çakıldığı ve şu anki alt yapı çalışma ve hizmetlerinin yüzde kırkının tamamlandığı limanda, bulunduğu jeolojik yapısı, deprem bölgesi olması ve zemin yapı farklılığından dolayı zaman zaman sıkıntılar yaşandığını, bunun da öngörülen liman bitiş tarihi olan Temmuz 2013’ ü birkaç ay daha ileriye sarkıtacağını belirtti. 2013 yıl sonu itibariyle biten Kuzey Ege Limanı alt yapı çalışmalarını, üst yapı çalışma ve hizmetlerinin takip edeceğini sonrasında da 2015 yılı içerisinde geminin bağlanmasını hedeflediklerini sözlerine ekledi.

BERGAMA’YA DEMİRYOLU GELİYOR >>
Berto yönetim kurulu başkanı Melih Kahraman’ın “Bergama’ya demir yolu gelme durumu nedir? Aliağa ve Soma’ya ulaşım sağlanacak mı?” sorusu üzerine, limana ulaşım sağlaması açısından karayolu gelişiminin yanı sıra demiryolunun da mutlak surette devreye gireceğini belirten bölge müdürü, İZBAN ile Bergama’ ya kadar demiryolu ulaşımının sağlanacağını, şimdiki proje çalışmasının bu olduğunu söyledi. Şu an 80 km. lik güzergâhta hizmet veren İZBAN’ ın şimdiki çalışmasında Cumaovası’ ndan Selçuk’a, Aliağa’dan da Bergama’ya uzatma projesi bulunmakta olduğunu dile getirdi. Aliağa’ya bağlandığı gibi Soma’ya da Bergama’dan demiryoluyla ulaşımın sağlanabileceğinin sinyallerini veren bölge müdürü, İZBAN’ın bununla alakalı etüt projeleri başlamış durumda, ancak, limanın işe başlamasıyla raylı toplu taşımacılık sürecinin de başlayıp hızla ilerleyeceğinin altını çizdi.

EN AZ BEŞ BİN KİŞİ İSTİHDAM EDİLECEK >>
En çok merak edilen bir diğer konunun limanın oluşmasıyla sağlanacak istihdam oranı ve durumunun ne olacağını soran Melih Kahraman’a, “Kuzey Ege Limanı’nın 1 km. içerisinde mera halinde geri sahası var. Biten altyapı çalışmalarıyla birlikte hızla üst yapı hizmetleri devreye girerek bölgeye ve çevresine büyük istihdam olanağı sağlanmış olacak.” diyerek, Ömer Tekin müjdeli haberi verdi. Bununla alakalı dünyadan örnekler sunan bölge müdürü, Hamburg Limanı ve çevresinden bahsetti. Limanın varlığıyla Hamburg liman şehri halkına düşen kişi başı milli gelirin kırk bin dolar civarına çıktığını vurgulayan Ömer Tekin, böyle bir nimetin zorlukları ve külfeti olduğu kadar elbette ki fazlasıyla da getirisi olacak, refah seviyesi yükselecek, dedi.

YÜK TAŞIMACILIĞI DENETİMİ EN ÜST SEVİYEDE >>
Bergama Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Melih Kahraman, kendisinin de bulunan nakliyat firmasıyla alakalı, yük taşımacılığında kendi yaşadığı denetimlerden örnekler sunarak, yol ve nakliye araç denetimlerini sağlayan istasyonların şu anki durumu ve limanın oluşumuyla son durumun ne olabileceği sorusunu iletti. Bu konuda çok hassas ve titiz davrandıklarını belirten bölge müdürü, “Araçlara yasalarda yüzde beşlik yanılma payı bırakılıyor. Hava şartları etkiler, kantarın yanılma payı olur vs. Ancak sürücüler bunu yüzde beş daha fazla yük koyabilme olarak algıladıklarında ve o payın bir kilogram dahi üzerine geçtiklerinde cezai işlem uyguluyoruz. Bu konuda tölorans kullanmıyoruz. Söz konusu olan yol durumu ve insan sağlığıdır.” Şeklinde hassasiyetlerini dile getirdi. Yapmış oldukları yedi istasyonun denetimde bulunduğunu söyleyen Ömer Tekin, her birinde günde 1800-2000 araç kontrol ettiklerini belirtti. Bunların dışında da seyyar istasyonların bulunduğunu, bunlarla da denetleme yaptığını ve böylelikle denetimin her an her yerde olabileceği sinyallerini vermiş olduklarını söyleyerek limanın oluşmasıyla birlikte 24 saat denetleme yapılacağını ve sıkı önlemler alınacağını sözlerine ekledi.

Ziyaretin sonrasında Bergama yöresine özgü hediye paketini Ömer Tekin’e sunan Bergama Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Melih Kahraman, değerli vakitlerini ayırıp Bergama için müjdeli ve sevindirici bilgiler veren İzmir Ulaştırma Bölge Müdürü Ömer Tekin’e teşekkürlerini iletti.