Şerit Komutlarını Atla

11.06.2013 tarihinde sitemize eklenen 508 numaralı bu haberimiz 1584 kez okunmuştur.

 

Bergama’ya Demiryolu Tespit Çalışması

Fotoğrafları büyültmek için üzerine tıklayınız...

Bölge ve ülke ekonomik kalkınması adına ulaşımın son derece önem arz ettiği, hızlı ve güvenilirliğin yanı sıra daha ekonomik ve çevreci ulaşımın şart olduğu günümüzde, ‘iltisak hattı tespit araştırması’ adlı Türkiye çapında bir proje yürütmekte olan Pglobal Küresel Danışmanlık ve Eğitim Hizmetleri, Bergama Ticaret Odası’ndaydı. TCDD (Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları) adına, İzmir bölgesi için başlatmış oldukları çalışmaların gezi ayağını yürütebilmek ve Belediye, Ticaret Odası ve bölge organize sanayi bölge müdürlükleri ile istişare yapabilmek üzere 10 Haziran Pazartesi günü Bergama Ticaret Odası’na yaptıkları ziyaretle bir toplantı gerçekleştirdiler. Bergama Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Fikret Ürper, Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İbrahim Lütfi Kolat, Muhasıp Üye Tahir Erdoğan ve Genel Sekreter Gülay Koç’un ağırlamış olduğu heyette, Bergama Belediye Başkanı Mehmet Gönenç, Bergama Organize Sanayi müdürü Burak Akgün, TCDD genel müdürlüğünden üç kişilik heyet, Bergama Ticaret Odası üyelerinden Bertaş Madencilik, Aktaş Granit, Tanol Granit Madencilik ve Ayvalık’tan Bilfer Madencilik toplantıda bulunanlar arasındaydı.
Bergama Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Fikret Ürper’e kendilerini tanıtarak söze başlayan Pglobal Proje Koordinatörü Nedret Soner Özer, Türkiye’de 7 demiryolu bölgesinin 3. Sırasında yer alan Ege bölgesi için bağlantı hattı projesinin tespit ve araştırma çalışması üzerinde olduklarını dile getirdi. Özer, demiryollarının “kapıdan kapıya ulaştırma” prensibi ile yaygınlaştırılması ve kullanımının teşviki adına, projenin mevcut demiryolu hattından 200 bin ton ve üzeri taşıma potansiyeli olup en yakın demiryoluna 30 km mesafede olan yerleri kapsadığını belirtti. Bu çerçevede Kozak’taki mevcut işletmelerin toplam taşıma kapasitesi 600 bin tonu bulan yıllık yük taşıma oranının kendilerinin dikkatini çektiğini ve hem ulaştırma maliyetlerinin düşürülmesi hem güvenli ulaştırma tesisi, hem de Türkiye’nin uluslararası pazarda rekabet gücünün artırılması adına bölgeye demiryolunun gelmesinin önemine işaret etti. Kınık, Kozak ve Çandarlı olmak üzere üç yere demiryolu noktası oluşturulacağını hedeflediklerini belirten Özer, “konunun daha ayrıntılı düşünülmesi ve danışılması için diğer merkezlerde bölgeye daha çok hâkim olan belediye, ticaret ve sanayi odaları, organize sanayi bölgeleri gibi herkesle işbirliği içerisinde olduğumuz gibi sizlerle de bir komisyon kurmak isteriz.” şeklinde açıklamada bulundu.
Toplantıya katılan her bir maden işletme sahibinin yorum ve bilgilerinin alındığı görüşme, bölge ve ülke kalkınması adına oldukça faydalı hale geldi. Yıllık on binlerce ton ihraç eden, bir o kadar da yurtiçinde doğu illerine kadar granit ve perlit taş gönderen işletme sahipleri, taşımacılıkta karayolu ile hem çevreye, hem yollara hem de ekonomiye büyük çöküntüye sebep olunduğunu, demiryolunun kapılarına kadar gelmesinin kendilerini olduğu kadar bölgeyi de büyük külfetten kurtaracağını, keşif, araştırma ve hizmetin gelmesi adına her ne gerekiyorsa yapabileceklerini belirtti. Konuyla ilgili söz alan Bergama Belediye Başkanı Mehmet Gönenç, kamyonların, sit alan ve korunma bölgesinde olan tarihi Bergama için tehdit ve tehlike oluşturduğunu belirtip demiryolu taşımacılığının şart olduğunu ekledi. Ancak Kozak’ın, doğası ve çevre yapısı itibariyle de bölgemiz adına büyük önem arz ettiğini belirterek izlenecek yol haritasının titizlikle hazırlanması önemine işaret etti. Bunun üzerine açıklama yapan Soner Özer, demiryolunun en çevreci taşıma sistemi olduğunu, TCDD’nin yeni kanunuyla birlikte vagon kiralayan işletmelere %45 indirim uygulanmasının çok büyük kar sağladığını, 3 kamyon yükünün bir vagona yüklenmesinin de çevre ve ekonomi adına son derece önemli olduğunu vurguladı. Bergama Organize Sanayi bölge müdürü Burak Akgün ise Kınık’ta 400 bin m² lik, Bergama’da 1 milyon m² lik sanayi bölgesinin bulunduğunu, gelecek olan demiryolunun buraları oldukça hareketli hale getireceğini, canlandıracağını belirtti. Pglobal Proje Koordinatörü Nedret Soner Özer, demiryolu noktası ve ulaşımı sağladıktan sonra yatırımların kendiliğinden geleceğini, gelişmiş ülkelerde olduğu gibi, olması gereken sürecin de aslında bu şekilde olduğunu vurguladı. Bergama Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Fikret Ürper, konuya farklı bir bakış açısı getirerek Kaynarca bölgesindeki bin dönümlük seracılık alanındaki ihracat oranından bahsetti. Yıllık yaklaşık 30-35bin tonluk ürünün elde edildiği bölgede birçoğunun Rusya, Avrupa ve Orta Doğu’ya ihraç edildiğinden söz etti. Lojistik öneminin de ortada olduğunu vurgulayan Ürper, tek bir hat ile Kaynarca’dan geçilerek Kozak bölgesine çıkılmasının çok daha karlı ve az hasarlı olabileceğini vurguladı. Böylelikle seraların bulunduğu bölgeden maden bölgesine birleşim yapılarak kullanışın artarken çevreye hasarın ve masrafın büyük oranda düşeceğini belirtti.
Toplantı sonrasında yerinde gezerek bilgi edinmek adına bölgeye hakim heyet ile birlikte Kozak ve olası demiryolu alanına keşif turu düzenlendi.

..